onsdag 27 februari 2008

Varför man bara kan SMS-rösta med Telia...

Jag fick ett svar på frågan varför man inte kan använda andra leverantörerän Telia när man ska SMS:a sin röst i Melodifestivalen. Det är synd att det är så hur som helst. Bara i min familj har vi flera olika leverantörer - men å andra sidan så röstar vi inte så det är inget problem av privat natur det här. Vi får se om någon annan mobiloperatör hör av sig och berättar varför de inte finns med. Tack LG Wallmark för att du hörde av dig. Efter allt skäll jag givit Telia är jag imponerad av responsen ;-).

"Hejhej, har läst kommentarer och här kommer en förklaring. Telia är en av 13 sponsorer (se vilka på gylleneskor.se).

SVT erbjuder SMS-röstning på bidragen. Telia är den enda teleoperatör som valt att erbjuda kunderna den tekniken; ingen "ensamrätt" alltså.

Önskar fortsatta trevlig lördagkvällar, LG Wallmark, TeliaSonera"

Nikke funderar över ett utröstningsnummer, det är ockå en intressant tanke förstås. Men då kanske det inte skulle bli några låtar kvar alls. För vinnaren av alltihop är ändå Björn Gustafsson. IMHO.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enda som har valt att... Ha! Tror jag vad jag vill om.

Jag har tänkt vidare kring omröstningsnumret också, och kommit fram till att man måste ha stödröstat på minst ett bidrag för att få minusrösta. Jag tror att det skulle kunna bli riktigt intressant jag.

Mary X Jensen sa...

Nikke det blir som när man röstade förr och kunde stryka vissa kandidater.

Spännande idé till nästa Melodifestival för visst behöver det hela göras om...