måndag 2 juli 2012

Företagarna gav Johnny Munkhammar hederspris...


Foto: Linda Munkhammar


Johnny Munkhammar är en person som gör skillnad. Ständigt intresserad av sin omgivning och alltid funderande och klarsynt arbetar han stenhårt för att reformera samhället. Det är beundransvärt. Jag är glad att jag fått lära känna Johnny. Han är en sällsynt målmedveten och energisk person och har en positiv förmåga att använda alla kanaler som står till buds för att nå ut med sitt budskap.

Många är de artiklar som kommer från Johnnys tankar, bland annat frågan om vinster i välfärden.

Företagarna har nu gett Johnny ett hederspris och motiverar det på följande sätt:

"För en sällsynt skarp, energifylld och välgrundad röst för företagsamheten under årtionden både utanför och inom riksdagen - kännetecknad av analytisk stringens och budskapsmässig säkerhet. Johnny Munkhammar har genom samtliga möjliga kanaler som blogg, publika debatter, föredrag, förhandlingar i riksdagen och företagarbesök konsekvent stått upp för företagsamheten som bärande samhällskraft för ett bättre, friare och rikare samhälle." 




Så här skriver Johnny själv 


Moderaterna

Intervju med Johnny

1 kommentar:

Anonym sa...

Han står för en politik som ligger längst ut till höger och som jag tycker väldigt kall och teknokratisk. Han är också den ende som jag sett försvara avregleringen av taxi i Stockholm TROTS att massor av kunder får betala överpriser varje dag och känner sig lurade. Det största problemet för turister i staden, säger de jag känner som arbetar inom rsenäringen.